Cilj ALGOWATCH projekta je edukacija šire javnosti o pitanjima algoritama i umjetne inteligencije (Algo i AI pismenosti).

Načini korištenja i stvaranja informacija brzo se mijenjaju uslijed dostupnosti sve veće količine podataka i široko rasprostranjene uporabe algoritama uz dodatnu pomoć umjetne inteligencije. Ono što sada predstavlja izazov je kako iskoristiti nove mogućnosti koje se pojavljuju u području informacija i slobode izražavanja, istovremeno osiguravajući svim građanima sredstva za borbu protiv dezinformacija koje pokreću algoritmi i umjetna inteligencija.

Kao dio medijske i informacijske pismenosti pismenost o algoritmima i umjetnoj inteligenciji fokusira se na ulogu algoritama i sustava umjetne inteligencije u stvaranju, korištenju i širenju informacija i sintetičkih medija. To je postalo prioritetno područje za sve one koji se zalažu za digitalnu kulturu koja predstavlja izbor, a ne nešto što je nametnuto.

Takva vrsta pismenosti obuhvaća sljedeća područja kompetencija, strukturirana oko tri glavna stupa obrazovanja, uključujući digitalnu pismenost, kako što je potvrdila i EU (DigComp): znanje, know-how i stavovi.

znati i razumjeti kako rade sustavi algoritama i umjetne inteligencije te što ih pokreće i motivira jer to ima utjecaj na informacije i može dovesti do misinformacija

biti sposoban analizirati i kritizirati ih   

znati kako ih koristiti

razviti strategije za ovladavanje njima

zauzeti stav kao građanin o korištenju i reguliranje algoritama i umjetne inteligencije

Projekt traje dvije godine, od 1.10.2023. do 30.9.2025.

Ključni ciljevi projekta su:

  • izraditi alate jednostavne primjene koje će moći koristiti knjižničari i obrazovni djelatnici u školama i izvan nje (interaktivni kvizovi, online društvene igre),
  • doprijeti do mladih u školama (kao i do njihovih učitelja i profesora) i mješovite populacije odraslih s niskim vještinama digitalne pismenosti (poput građana treće životne dobi) pomoću alata koje ćemo kreirati u sklopu projekta i promovirati ih na izložbi u muzeju i radionicama u knjižnicama, kulturnim centrima i školama.

Glavne projektne aktivnosti:

  1. Izrada interaktivnih sadržaja

– Interaktivni kvizovi i videoigra o algoritmima koji se mogu koristiti samostalno te kao dio nastave ili izložbe.

2.   Izrada i organizacija putujuće izložbe/radionice

–  Izložba-radionica koristit će alate osmišljene u sklopu projekta.

  • Testiranje u nastavi.
  • Stvaranje i testiranje obrazovnih alata.
  • Javno dostupni materijali za širu upotrebu na temu algoritama.
  • Do kraja projekta bit će izrađen javno dostupan set alata koja će sadržavati razmjenu dobrih praksi i aktivnosti koje su ostvarene tijekom projekta. Također, sastojat će se od komunikacijskog i evaluacijskog plana koji će se moći preuzeti i distribuirati.
  • Komunikacija i diseminacija.

DONATORI

Projekt ALGOWATCH sufinanciran je sredstvima Europske unije, Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske i Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih. Ovaj sadržaj isključiva je odgovornost autora i ne odražava nužno stavove Europske unije, Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske ili Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih. Ni Europska unija ni tijela koja dodjeljuju potporu ne mogu se smatrati odgovornima za sadržaj web stranice.