Društvo za komunikacijsku i medijsku kulturu ponosni je nositelj inovativnog projekta „We play it safe! Igrajmo sigurno!” koji je financiran sredstvima Vlade Sjedinjenih Američkih Država uz podršku Veleposlanstva SAD-a u Republici Hrvatskoj.
Glavni cilj projekta koji traje do kraja studenog jest unaprijediti kvalitetu obrazovanja za medijsku pismenost u Hrvatskoj kroz program profesionalnog razvoja koji koristi igrifikaciju za istraživanje algoritamske personalizacije, nadzora podataka i digitalne ekonomije.
Iskustveno učenje temeljeno na igrama sve je više prepoznato kao učinkoviti obrazovni pristup zbog svoje sposobnosti da angažira učenike, potakne emocionalno sudjelovanje i omogući im da obrađuju složene koncepte. Međutim, većina učitelja, knjižničara i stručnih suradnika ne posjeduje kompetencije za igradnju igara koje se mogu koristiti u odgojno-obrazovnom procesu. Osim toga vidljiv je i nedostatak učinkovitih, obrazovno usmjerenih i zanimljivih igara koje su usredotočene na teme i probleme medijske pismenosti. Na ove izazove odgovaramo kroz pet glavnih aktivnosti koje će se održavati do kraja studenog u Zagrebu.
- Petodnevna radionica s 25 nastavnika i knjižničara – Zagreb, 20. – 24. rujna 2021.
- Nacionalna konferencija za 70 nastavnika / učitelja / knjižničara i roditelja – Zagreb, 27. rujna 2021.
- Dva webinara za srednjoškolce
- Dva webinara za knjižničare
- Dva webinara za roditelje
Glavna aktivnost projekta „We Play it Safe!“ je petodnevna radionica za profesionalni razvoj za nastavnike i knjižničare, kao novi pristup učenju. Kroz igrifikaciju, igrajući uloge i rješavajući izazove, učenici stječu uvid u pojmove poput strojnog učenja (machine learning), kibernetičku sigurnost, nadzor podataka, i druge teme povezane s porastom algoritamske personalizacije.
Sudionici će također zajednički raditi na stvaranju jednostavnih digitalnih igara koje se mogu koristiti u radu s učenicima. Slijedom toga, do kraja ovog seminara, imat ćemo niz potencijalno vrijednih koncepata dizajna koji se kasnije mogu razviti u multimedijske obrazovne igre kroz naredne cikluse dizajniranja i implementacije nakon službenog završetka programa. Najbolji polaznici nastavit će rad na svojim projektima i nakon završetka radionice te do kraja studenog predstaviti pilote digitalnih igara o medijskoj pismenosti.
20.7. na našim web stranicama i na društvenim mrežama objavit ćemo natječaj za nastavnike i knjižničare za sudjelovanje u besplatnoj petodnevnoj radionici koja će se održati od 20. do 24. rujna 2021. u Zagrebu. Za više informacija, pratite nas na našim društvenim mrežama i putem internetske stranice!
Za više informacija javite se na: info@dkmk.hr ili edukacija@dkmk.hr
O predavačima:
Renee Hobbs je profesorica studija komunikologije i direktorica Laboratorija za medijsko obrazovanje na Sveučilištu Rhode Island. U našem projektu bit će voditeljica programa za obrazovanje učitelja. Napisala je 12 knjiga i 150 znanstvenih i stručnih članaka o obrazovanju za medijsku pismenost i ponudila programe profesionalnog razvoja u obrazovanju za medijsku pismenost na četiri kontinenta. Njezina knjiga Mind Over Media: Propaganda education for a digital age iz 2020. nudi pomni pogled na pedagogiju medijske pismenosti s posebnim naglaskom na suvremenu propagandu, uključujući algoritamsku personalizaciju zabave, informacija i uvjeravanja.
Anahita Dalmia kao predstavnica tvrtke ALTEREA, u projektu će pružit podršku pri implementaciji osmišljenog koncepta igre. Nedavno je diplomirala na Sveučilištu Južne Kalifornije, gdje je osnovala tvrtku Alterea, specijaliziranu za interaktivno obrazovanje i zabavu.