Pod koordinacijom udruge Savoir Devenir iz Francuske te u suradnji s Nacionalnim sveučilištem Maynooth u Irskoj i Sveučilišnim institutom u Lisabonu provodit ćemo projekt u sklopu programa Kreativne Europe, potpore za medijsku pismenost.

Cilj ALGOWATCH projekta je edukacija šire javnosti o pitanjima algoritama i umjetne inteligencije (Algo i AI pismenosti).

„Konstantno nas se poziva na pauzu od tehnologije kako bismo promislili o utjecajima umjetne inteligencije koja se razvija brže nego možemo zamisliti. O algoritmima i umjetnoj inteligenciji raspravlja se od predstavljanja ChatGPT-a i drugih generativnih sustava umjetne inteligencije. Ono što zabrinjava jest kvaliteta informacija i rizici vezani uz nove oblike dezinformacija, po uzoru na deepfake. Što kada bi roboti koristili sofisticirane oblike generativne umjetne inteligencije za masovnu proizvodnju lažnih vijesti? ALGOWATCH smo osmislili kako bismo odgovorili na ovo pitanje. Građanima ćemo omogućiti sredstva pomoću kojih će kontrolirati informacije koje primaju.“ navode koordinatori projekta iz Savoir Devenir.

Više nego ikad, digitalno i medijsko obrazovanje čine se nužnim za pružanje relevantnog znanja i vještina građanima, ali ne samo da bi se zaštitili od rizika, već i da bi iskoristili mogućnosti koje nude algoritmi i umjetna inteligencija u medijskom, kulturnom i obrazovnom području.

Projekt traje dvije godine, od 1.10.2023. do 30.9.2025.

Ključni ciljevi projekta su:

  • izraditi alate jednostavne primjene koje će moći koristiti knjižničari i obrazovni djelatnici u školama i izvan nje (interaktivni kvizovi, online društvene igre),
  • doprijeti do mladih u školama (kao i do njihovih učitelja i profesora) i mješovite populacije odraslih s niskim vještinama digitalne pismenosti (poput građana treće životne dobi) pomoću alata koje ćemo kreirati u sklopu projekta i promovirati ih na izložbi u muzeju i radionicama u knjižnicama, kulturnim centrima i školama.

 

Glavne projektne aktivnosti:

  1. Izrada interaktivnih sadržaja

– Interaktivni kvizovi i videoigra o algoritmima koji se mogu koristiti samostalno te kao dio nastave ili izložbe.

2.   Izrada i organizacija putujuće izložbe/radionice

–  Izložba-radionica koristit će alate osmišljene u sklopu projekta.

  • Testiranje u nastavi.
  • Stvaranje i testiranje obrazovnih alata.
  • Javno dostupni materijali za širu upotrebu na temu algoritama.
  • Do kraja projekta bit će izrađen javno dostupan set alata koja će sadržavati razmjenu dobrih praksi i aktivnosti koje su ostvarene tijekom projekta. Također, sastojat će se od komunikacijskog i evaluacijskog plana koji će se moći preuzeti i distribuirati.
  • Komunikacija i diseminacija.

 

Partneri na projektu:

  1. Savoir Devenir iz Francuske – koordinator
  2. Društvo za komunikacijsku i medijsku kulturu iz Hrvatske (DKMK)
  3. Nacionalno sveučilište Maynooth u Irskoj (NUI)
  4. Sveučilišni institut u Lisabonu (ISCTE)